شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت 6:38 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

نقش اصلی فایل Robots.txt در محدود کردن دسترسی ربات‌های موتور جستجوی گوگل به محتوای سایت شما است. تمامی این ربات‌ها به‌صورت خودکار عمل می‌کنند به‌طوری‌که قبل از ورود به هر سایت یا صفحه‌ای از وجود فایل Robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتویات اطمینان حاصل می‌کنند. تمام ربات‌های استاندارد در وب به قوانین و محدودیت‌ها پایبند بوده و صفحات شمارا بازدید و ایندکس نخواهند کرد ولی ناگفته نماند که بعضی از ربات‌ها توجهی به این فایل ندارند. برای مثال ربات‌های Email Harvesters و Spambots Malware یا بات‌هایی که امنیت سایت شمارا ارزیابی می‌کنند، امکان دارد هرگز این دستورات را دنبال نکنند و حتی کار خود را از بخش‌هایی از سایت آغاز کنند که اجازهٔ دسترسی به آن صفحات را ندارند.

در حقیقت با به کار بردن فایل Robots.txt این امکان برای شما به وجود می‌آید که صفحات سایت را تنها مختص کاربران خود طراحی کنید و ترسی از محتوای تکراری، وجود لینک‌های بسیار آن در صفحه و تأثیر منفی آن بر سئو سایت نداشته باشید.هنگامی‌که شما قصد دارید ربات‌های گوگل را محدود کنید از فایل Robots.txt استفاده می‌کنید ولی اگر تمام صفحات سایت قابلیت ایندکس توسط گوگل را داشته باشند نیازی به این فایل نخواهید داشت.

برای ایجاد فایل Robots.txt ابتدا شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و این فایل را در ریشه اصلی آن کپی کنید. اگر به هر دلیلی شما به هاست دسترسی نداشته باشید می‌توانید با قرار دادن تگ‌های متا در هدر صفحه دسترسی ربات‌های گوگل را به آن محدود نمایید.

برچسب ها :

فایل Robot

،

دستورات فایل Robot

،

نقشه سایت

،

Sitemap

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت 6:7 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

به نظر شما چگونه است که موتورهای جستجو در عرض تنها چند میلی ثانیه میلیون ها وب سایت را جستجو می کنند و به ما نتیجه کار را نمایش می دهند ؟ آیا به محض اینکه شما کلید واژه ای را در موتور جستجو وارد کنید تمامی صفحات وب جستجو می شوند ؟ جواب این مسئله قطعا خیر است ، اگر چنین مسئله ای وجود داشت زمان پاسخگویی موتورهای جستجو به شدت بالا می رفت.

موتورهای جستجو در واقع تمامی صفحات موجود در اینترنت را برای شما در پایگاه داده خود ایندکس یا Index می کنند و بعد از اینکه شما جستجویی را انجام می دهید در واقع موتور جستجو در این پایگاه داده و صفحات ایندکس شده خود به دنبال نتیجه می گردد نه در وب سایت ها . اما سئوال اصلی اینجا پیش می آید که چگونه این صفحات در پایگاه داده های موتورهای جستجو قرار می گیرند و چگونه این پایگاه داده بروز می شود ؟ جواب این مسئله در واقع همان تعریفی است که ما از Spider ها یا Crawler ها می خواهیم در این مقاله ارائه دهیم.

برچسب ها :

Crawler

،

Spider

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت 5:58 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

به آدرس منحصربفرد(URL) یک صفحه وب پیوند یکتا(Permalink) یا پیوند دائمی(Permanent Link) گفته می شود، انتظار می رود این آدرس در طول عمر صفحه وب تغییر نکند. باید توجه داشته باشید که پیوندهای یکتا بخش مهمی از ساختار یک وب سایت هستند، چرا که موتورهای جستجو و کاربران از این آدرس ها برای ایندکس و بازدید صفحات استفاده می کنند.

ساختار پیوند یکتا(Permalink Structure) اصطلاحی است که برای توصیف چگونگی پیاده سازی پیوندهای یکتا در یک وب سایت استفاده می شود.

برچسب ها :

پیوند یکتا

،

URL

،

Slug

،

نامک

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت 5:43 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو می‌افتیم.

البته این اشتباه نیست. گوگل و یاهو، دو نمونه از موتورهای جستجوگر وب هستند و از جمله معروف‌ترین موتورهای جستجو محسوب می‌شوند.

اما موتور جستجو (SE) قرار نیست الزاماً در وب جستجو کند. تعریف موتور جستجو (به صورت کلی‌تر) می‌تواند به صورت زیر باشد

برچسب ها :

موتورهای جست‌وجو

،

موتورهای جست‌وجو وب

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت 1:52 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

فواید سئو یا (Search Engine Optimization) به معنی بهینه سازی موتور جستجو برای موفقیت وبسایت ها در دنیای اینترنت بر هیچ کسی پوشیده نیست و بدیهی است اگر بخواهیم از سمت گوگل به مخاطبان معرفی شویم راهی جز اهمیت دادن به سئو نداریم.

سئوی سایت به طور کلی به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شود که در اینجا قصد پرداختن به مفاهیم پایه ای سئو و انواع آن را نداریم. اما قطع به یقین سئو داخلی یا (On-page) پیش نیاز سئوی خارجی است و هر وبمستری باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشد، از این رو برآن شدیم تا از بین نکات و تکنیک های زیادی که در سئو داخلی مورد توجه است، 20 نمونه از مهمترین موارد آن را به اتفاق مرور کنیم.

برچسب ها :

آموزش سئو

،

سئوی درون صفحه‌ای

،

طراحی سایت

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت 1:45 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

افزایش سرعت لود سایت، تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بهبود سئوی سایت شما دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

چرا سرعت وب سایت و زمان بارگذاری صفحه خیلی مهم است؟

سرعت وبسایت و زمان بارگذاری صفحه قطعا نیروی محرک رفتار بازدید کننده ی وبسایت شماست، که به طور مستقیم بر موفقیت کسب و کار شما و فروش آنلاین سایت شما موثر است.

برچسب ها :

آموزش سئو

،

سرعت سایت

،

طراحی سایت

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت 1:39 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

سئو خاموش سایت ، نام عجیبی که من انتخاب کردم تا به مواردی بپردازم که غیر از سئو داخلی و خارجی سایت وجود دارند و شاید از آنها مطلع نیستید.

موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده ای برای شناسایی صفحات استفاده می کنند تا در فهرست نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده شوند.

با استفاده از تکنیک های سئو ، وب سایت ها راهی برای کشف توسط موتورهای جستجو خواهند داشت.

برچسب ها :

سئو خاموش

،

بک لینک

،

بک لینک نوفالو

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت 0:20 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

برچسب ها :

سئو چیست

،

آموزش سئو

،

تاریخچه‌ی سئو

،

آنالیز فنی

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت 0:19 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

هدف از سئو، بهبود رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو است تا بتوان با افزایش ورودی های هدفمند، میزان فروش را افزایش داد. مطالب ارائه شده در این بخش برای افراد و مدیرانی است که یک استراتژی صحیح و اصولی برای موتورهای جستجو ندارند.

امیدواریم که این اشتباه بزرگ به خاطر عدم آگاهی از مزایای سئو باشد. چون اگر از مزایای سئو آگاه باشند و این کار را انجام ندهند، می توان گفت کسب و کار خود را به سمت مرگ هدایت خواهند کرد.

برچسب ها :

مزایای سئو

،

Google Adwords

،

Link building

،

سئوی کلاه سیاه

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت 0:18 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

با توجه به پیشرفت فناوری، موتورهای جست‌وجو می‌توانند الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را تغییر دهند و اصلاح کنند تا قادر به نمایش نتایجی باشند که بیشتر با هدف جست‌وجوکننده هم‌خوانی داشته باشد. از آن‌جا که این الگوریتم‌ها دائم در حال بهینه شدن و اصلاح هستند، عوامل مؤثر در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو همیشه در حال تغییر و تحول هستند. شاید برخی از این عوامل در گذشته‌ای نه چندان دور تأثیر زیادی روی رتبه‌بندی جست‌وجوها داشتند، اما در حال حاضر کارایی زیادی ندارند و پیدایش عوامل جدید مانند سازگاری بهتر با گوشی‌های همراه یا HTTPS بازگوکننده تغییرات فناوری و رفتار کاربران هستند. اما سؤالی که در این میان مطرح می‌شود این است که مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی رتبه‌بندی نتایج چه معیارهایی هستند؟ اخیراً همایشی تحت ‌عنوان «عوامل رتبه‌بندی سئو: چه چیزهایی مهم هستند و چه چیزهایی مهم نیستند» برگزار شد و متخصصان حاضر در این همایش به پرسش‌ها پاسخ دادند. پاسخ‌های آن‌ها مبتنی بر مطالعات و تحقیقات در مقیاس بسیار وسیع است که توسط SEMrush و Searchmetrics انجام شده است.

برچسب ها :

سئو

،

بایدها و نبایدهای سئو

،

HTTPS

،

رتبه‌بندی وب‌سایت

مشخصات
آموزش سئو سایت | آموزش بهینه سازی سایت | بهینه سازی سایت | سئو سایت | خدمات بهینه سازی سایت
در این وبلاگ به صورت تخصصی به تالیف و جمع آوری مطالب مرتبط با SEO به منظور افزایش سطح آگاهی در زمینه ذکر شده می‌پردازیم.
پربازدیدترین مطالب
آمار
تقویم شمسی
آب و هوا
جست‌وجو
Google