چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 11:16 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

خطای 503 Service Unavailable، علت ها و نحوه رفع این ارور

تصور کنید که کاربری عبارتی را در گوگل جستجو کرده و سپس پس از کلیک بر روی سایت شما با صفحه سفیدی حاوی پیغام 503 Service Unavailable رو به رو شود. به نظر شما این کاربر در آینده پس از مشاهده صفحه دیگری از وب سایت شما در نتایج گوگل، چه عکس العملی خواهد داشت؟

به طور طبیعی آنها از لینک وب سایت شما گذشته و بر روی دیگر وب سایت ها کلیک می کنند. اگر کاربران با هدف یافتن پاسخ پرسش های خود بر روی سایت شما کلیک کرده و به دلیل وجود اختلال در وب سایت قادر به مشاهده اطلاعات مورد نیاز خود نباشند، اعتماد خود به سایت شما را از دست خواهند داد.

متاسفانه راهکار مشخصی برای حل مشکل در هنگام برخورد با خطای 503 Service Unavailable وجود ندارد. برای یافتن عامل این گونه خطاها بایستی اقدام به تحقیق درباره آن کنید. خطاهای اینچنین نشان از مشکلی دارند، اما اشاره ای به علت آن ندارند.

در این مطلب به بررسی این خطا از دید کاربران و صاحبین وب سایت ها پرداخته و از هر دو جنبه به نحوه رفع این ارور پرداخته ایم.

برچسب ها :

خطای ۵۰۳

،

503 Service unavailable

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 22:58 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

 

بهترین ترفندهای سئو سایت

سئو یکی از مهمترین استراتژی های وب سایت شرکت هاست. طبق نتایج به دست آمده از مطالعات متخصصین، 39% فعالیت های آنلاین با جستجو در موتورهای جستجو آغاز می شود. کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو نیازمند به رعایت قوانینیست که همگی در راستای سئو هستند.

با این حال گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند بینگ دائما در حال اعمال تغییراتی در الگوریتم های خود هستند تا نتایج بهتری را برای کاربرانشان فراهم کنند. بنابراین کسب و کارهای کوچک بایستی به طور مداومی اقدام به بهینه سازی وب سایت خود متناسب با آخرین تغییرات سئو کنند تا رتبه بالای خود در گوگل را حفظ کنند.

ما این کار را برای شما آسان کرده و در ادامه مهمترین و بهترین ترفندهای سئو برای افزایش رتبه سایت را برایتان آماده کرده ایم.

برچسب ها :

ترفندهای سئو

،

Seo tips

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 21:38 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

 

بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

 

یافتن کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های فعالیت یک متخصص سئو است. اما طبق یک تحقیق انجام شده در سال های گذشته افراد کمی در واقع علاقه مند به این کار هستند.

طبق نظر متخصصین سئو، یافتن کلمات کلیدی جز سه تا از دشوار ترین کارهای سئو پس از تولید محتوا و لینک سازی تلقی شده است. دلیل این امر نیز احتمالا اینست که 66% کاربران، فرایند یافتن کلمات کلیدی را به جای برونسپاری، خود انجام می دهند.

یافتن کلمات می توانید فرایندی دلهره آور تصور شود و به همین دلیل است که 44% کاربران قبل از مجبور شدن به انجام این کار، دست به آن نمیزنند که البته کاملا منطقیست.

اگر به تنهایی اقدام به یافتن کلمات کلیدی وب سایت خود کنید، می تواند به یک پروژه بسیار بزرگ برای شما تبدیل شود. در این صورت این کار به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده و علاوه بر احتمال رخ دادن اشتباهات فراوان، زمان بسیار زیادی نیز از شما گرفته خواهد شد.

در ادامه لیستی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی را برایتان گرداوری کرده ایم که بایستی از آنها پرهیز کنید.

برچسب ها :

کلمات کلیدی

،

اشنباهات انتخاب کلمات کلیدی

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 16:20 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

Duplicate Content

میخواهید یک مقاله در مورد محتوای کپی یا Duplicate Content بنویسید. اما به جای اینکه خودتان دست به کار شوید و یک مقاله مفید و ارزشمند خلق کنید، با هیجان بالایی یک مقاله را از نتایج گوگل انتخاب میکنید و محتوای آن را در سایت خود کپی پیست میکنید!

تبریک میگوییم، ماموریت با موفقیت انجام شد. حالا یک مقاله داریم که موضوع محتوای تکراری را خوب پوشش داده ولی یک مشکل در این زمینه وجود دارد:

این محتوا در بیش از یک سایت وجود دارد.

وقتی چنین اتفاقی بیافتد، یعنی یک محتوا در بیش از یک سایت با URL های متفاوت ظاهر شود، به آن محتوای Duplicate گفته میشود.

برچسب ها :

محتوای کپی

،

Duplicate content

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 13:23 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

Content Farm

چرا باید محتوا تولید کنیم وقتی میتوانیم محتوای سایت های دیگر را در سایت خودمان کپی کنیم و بعد با آن در گوگل رتبه بگیریم؟

این جمله زمانی جمله معروف سئوکارها بود! بله، در روزگاران قدیم، خیلی از سایت ها پا روی پا میگذاشتند و به جای اینکه خودشان زحمت تولید محتوای با کیفیت را بکشند، از سایت های دیگر محتوا میدزدیدند. اینطور شد که تکنیکی به اسم مزرعه محتوا متولد شد و کم کم رواج گرفت.

ولی آیا هر کسی که از سایت های دیگر محتوا کپی میکند را میتوانید یک کشاورز محتوا یا Content Farmer بدانیم؟

برچسب ها :

مزرعه محتوا

،

Content Farm

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 16:21 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

Crawl Budget

قبل از هر چیز اجازه دهید مکالمه آشنایی که در ذهن خیلی از سئوکارها تکرار میشود را به نوشتار تبدیل کنیم:

سئوکار: من هر وقت که محتوای جدیدی تو سایتم میزارم یا یک بخشی رو به‌روزرسانی میکنم، تازه بعد چند هفته متوجه میشم که گوگل این تغییرات رو هنوز ایندکس نکرده!

گوگل: مگه نگفتم بودجه سایت ات رو بیهوده سرِ ریدایرکت ها و صفحات 404 هدر نده!

سئوکار: کدوم بودجه؟

گوگل: همون بودجه ای که باید برای ایندکس کردن صفحات ازش استفاده میکنم، بودجه خزش.

سئوکار: مگه خزش هم بودجه داره؟ از کجا بفهمم چه کارهایی باعث میشه بودجه خزش سایتم کم شه؟

این جاست که داستان شکل گیری مفهومی به نام Crawl Budget برای ما شروع میشود.

برچسب ها :

بودجه خزش

،

Crawl Budget

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 12:11 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

Branded Keyword

بسیاری از کارشناس های سئو معتقدند که اگر تعداد زیادی از کاربران نام برند ما را به همراه کلمه کلیدی در گوگل سرچ کنند، احتمال افزایش اعتبار و جایگاه سایت ما در آن کلمه کلیدی افزایش پیدا میکند.

در این مقاله میخواهیم این فرضیه را به زیر سوال ببریم تا به درستی یا نادرستی آن پی ببریم. اول از همه اجازه دهید ببینیم اصلاً برندینگ در سئو یعنی چیست، چه انواعی دارد و چطور میتوانیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

برچسب ها :

Branded Keyword

،

آموزش سئو سایت

،

بهینه سازی سایت

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 12:21 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

Domain Authority

در همین ابتدا میخواهیم با یک جمله شما را حیرت زده کنیم:

بر اساس جدیدترین آمار و ارقام، در هر دقیقه حدود 380 وبسایت ساخته و وارد میدان رقابت گوگل در صفحه نتایج میشود!

حالا این عدد چه ربطی به شما دارد؟ اگر خوب دقت کنید میفهمید که هر چه تعداد سایت ها در فضای اینترنت بیشتر شود، سنجش کیفیت آن ها هم سخت و سخت تر میشود. پس از کجا باید بفهمید یک سایت نسبت به وبسایت های مرتبط، عملکرد سئو بهتری دارد؟ به طراحی ظاهری یا تجربه کاربری آن نگاه کنیم؟ به لینک هایی که دریافت کرده یا اینکه ببینیم در کلمات کلیدی پرجستجو چه رتبه ای دارد؟

برچسب ها :

اعتبار دامنه

،

domain authority

،

DA

،

بهینه سازی سایت

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 9:52 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

تاثیر محتوای بالای صفحه در سئو

آمار نشان میدهد که حدود 64 درصد کاربران اینترنتی بعد از وارد شدن به یک صفحه، فوراً آن را ترک میکنند!

البته این درصد با در نظر گرفتن بهترین شرایط محتوا و طراحی ظاهری سایت محاسبه شده. داستان وقتی جالب تر میشود که بدانید درصد زیادی از این 64 درصد به دلیل محتوای نامناسب بخش بالای صفحه یا Above the Fold سایت را ترک میکنند.

برچسب ها :

فضای بالای صفحه

،

Above the fold

،

ATF

،

بهینه سازی سایت

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 11:28 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

قبل از آنکه به معرفی الگوریتم Mobile First Index بپردازیم، بهتر است یک سوال از خود بپرسید:

به اطراف خود نگاه کنید، به نظر شما چه چیز باعث شده که شیوه زندگی انسان نخستین چند میلیون سال پیش، با انسان قرن 21 زمین تا آسمان فرق داشته باشد؟

پاسخ این سوال را می‌توان در تغییر رفتار انسان‌ها خلاصه کرد. در حقیقت شما به هر کجا که سَرَک بکشید، ردپایی از تغییر را مشاهده می‌کنید به طوری که حتی باورها و اعتقادات خود شما هم در نوجوانی با حالا تفاوت‌های زیادی دارند.

بیشتر جستجوها در گوگل توسط موبایل انجام میشود

 

برچسب ها :

الگوریتم گوگل

،

الگوریتم Mobile First Index

،

آموزش سئو سایت

،

بهینه سازی سایت

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 9:27 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |
قرارداد طراحی سایت
قرارداد طراحی سایت

بسمه تعالی

قرارداد طراحی، پیاده سازی وپشتیبانی وب سایت .................

این قرارداد در تاریخ ................. مابین ................. به شماره ملی …………و ................. به شماره ملی ………………….به آدرس: ................................................... و ایمیل ..................................  و تلفن ………………………به عنوان مجریان و ..................................  به نمایندگی .................................. به آدرس .................................. و تلفن ………………................... و  ایمیل …………………………………….. به عنوان کارفرما، طبق مواد ذیل منعقد گردید (اعلانات صورت گرفته به منزله خواست رسمی و قطعی طرفین قرارداد است) و طرفین ضمن امضای آن به صلاحیت و توانایی خود در ایفای تعهداتشان اقرار می‌نمایند:

برچسب ها :

قرارداد

،

قرارداد طراحی سایت

،

نمونه قرارداد طراحی سایت

مشخصات
آموزش سئو سایت | آموزش بهینه سازی سایت | بهینه سازی سایت | سئو سایت | خدمات بهینه سازی سایت
در این وبلاگ به صورت تخصصی به تالیف و جمع آوری مطالب مرتبط با SEO به منظور افزایش سطح آگاهی در زمینه ذکر شده می‌پردازیم.
پربازدیدترین مطالب
آمار
تقویم شمسی
آب و هوا
جست‌وجو
Google