دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 19:0 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

الگوریتم Google Dance

کاربران 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در حال جستجو و پرسیدن سوالات مختلف در فضای وب هستند. گوگل هم برای اینکه بتواند پاسخگوی نیاز کاربران بوده و تجربه خوبی را برای آن‌ها به وجود آورد، باید همیشه درهای خود را به سوی کاربران اینترنتی باز نگه دارد.

موتور جستجوی گوگل: یک داروخانه شبانه روزی برای جستجوی کاربران است

هر روز صفحات اینترنتی جدیدی منتشر می‌شوند و ربات‌های گوگل آن‌ها را ایندکس و آنالیز می‌کنند. هریک از این صفحات در عبارت کلیدی مشخصی کاندید می‌شوند تا زمانیکه کاربر آن عبارت را جستجو کرد به او نمایش داده شوند. تا این مرحله گوگل محتوای صفحات جدید را بررسی کرده ولی هنوز مطمئن نیست که جایگاه واقعی و میزان رضایت کاربران از محتوای آن‌ها چقدر است.

در ادامه به صورت کامل الگوریتم رقص گوگل و تاثیر آن بر صفحه نتایج جستجو را بررسی خواهیم کرد ولی اگر فرصت کافی برای محتوای این صفحه را ندارید میتوانید با مشاهده ویدئوی زیر کلیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

برچسب ها :

الگوریتم گوگل دنس

،

Google Dance Algorithm

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 18:46 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

Algorithm freshness

تکنیک‌های لینک‌سازی و استفاده از کلمات کلیدی، الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن از جمله موضوعاتی هستند که گوش ما به شنیدن آن‌ها بسیار عادت کرده، اما در میان این تکه‌های گمشده، پیدا کردن برخی بسیار دشوار‌تر است!

در سئو موضوعاتی وجود دارد که بسیاری از وب‌مسترها از آن‌ها مطلع نیستند، در حالی که شناخت آن‌ها می‌تواند سئو سایت شما را زیر و رو کند و تجربه خوبی را برای کاربر فراهم کند.

الگوریتم Freshness گوگل یکی از تکه‌های گمشده‌ی پازل سئو است که کمتر کسی در جستجوی آن است.

جالب است بدانید تاثیر این الگوریتم، در زمان معرفی نهایی یعنی نوامبر 2011، به حدی بود که گوگل رسما اعلام کرد؛ الگوریتم تازگی محتوا باعث شده حدود 35 درصد از نتایج جستجو دست‌خوش تغییرات شوند. این اعلام گوگل مانند بمب صدا کرد به طوری که تعداد زیادی از کارشناس‌های سئو و تولید محتوا تصمیم گرفتند توجه بیشتری به الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness گوگل داشته باشند.

پیش از آنکه به صورت کامل این الگوریتم را معرفی کنیم یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم، ویدئوی زیر چکیده ای دقیق و ارزشمند از محتوای این مقاله است که در 6 دقیقه الگوریتم تازگی محتوا و تاثیر آن را به شما آموزش میدهد. اگر فرصت مطالعه متن را ندارید مشاهده این ویدئو میتواند بسیار جذاب باشد.

در این فصل می‌خواهیم به دنبال این تکه گمشده برویم، آن را موشکافی کنیم و سعی کنیم درک بهتری از سازوکار آن بدست آوریم.

برچسب ها :

الگوریتم Freshness

،

بهینه سازی سایت

،

Freshness Algorithm

،

آموزش سئو سایت

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 11:13 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

pigeon algorithm

کشتی نوح را یادتان هست؟ حضرت نوح بعد از اینکه کشتی بزرگ چوبی خود را ساخت، دستور داد که از هر گونه حیوان، نر و ماده آن را وارد کشتی کنند. آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که شاید گوگل هم این قصد را داشته باشد؟

کشتی الگوریتم‌های گوگل پر است از حیواناتی همچون پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و غیره. اما گوگل همه این حیوانات را بی‌دلیل گرد هم نیاورده، در واقع گوگل می‌خواهد کاری کند که کاربران اینترنتی تجربه خوبی را از جستجوی خود به دست آورند. یکی دیگر از این حیوانات یا بهتر بگوییم پرندگان کشتی الگوریتم گوگل، الگوریتم کبوتر گوگل یا Pigeon است.

مطالعه دقیق این مقاله به شما کمک میکند که درک درستی از الگوریتم کبوتر و تاثیر آن بر سئو محلی داشته باشید ولی اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید پیشنهاد میکنیم با مشاهده این ویدئو کل محتوای قرار گرفته در این صفحه را مرور کنید.

برچسب ها :

الگوریتم کبوتر

،

سئو محلی

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 10:56 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

rankbrain algorithm

الگوریتم‌های گوگل با جمع‌آوری، تفسیر و جمع‌بندی داده‌های دنیای وب؛ تلاش می‌کنند تا نزدیک‌ترین و بهترین اطلاعات را در پاسخ به جستجوی کاربر ارائه دهند. در سال‌های گذشته الگوریتم‌های زیادی به گوگل اضافه شده که هر یک وظیفه بررسی بخش‌های مختلفی را بر عهده دارند تا در رتبه‌بندی نتایج، بهترین پاسخ را در اختیار مخاطب قرار دهند.

برچسب ها :

الگوریتم رنک برین

،

Rank Brain algorithm

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 10:47 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

google bertt algorithm

درست زمانی که فکر میکردید جستجوی اینترنتی به کمال رسیده و دیگر بهتر از این نمیشود، گوگل دست به طراحی و انتشار بزرگ ترین و باهوش ترین الگوریتم خود در 5 سال گذشته زده است. این الگوریتم که با نام BERT شناخته میشود، یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است که به ربات های گوگل کمک میکند تا ساختار معنایی کلمات موجود در یک عبارت جستجو شده (کوئری) را به شکل دقیق تری درک کند.

کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است! لطفاً یک نفس عمیق بکشید و اصلاً نگران نام ترسناک و بیش از حد فنی این الگوریتم نباشید. در این مقاله میخواهیم به جای تمرکز بر روی اخبار و حواشی این به‌روزرسانی که اخیراً در شبکه های اجتماعی زیاد دیده میشود، بر روی نکاتی دقیق شویم که در آینده ای نه چندان دور، میتواند سرنوشت سئو سایت شما را رقم بزند.

برچسب ها :

الگوریتم برت

،

Bert Algorithm

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 10:28 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

15038-NPZEU7

نیچ مارکت ( به انگلیسی Niche Market ) بخش کوچک و ویژه ای از بازار است که محصول یا خدماتمان را متمرکز به برآوردن نیازهای مشتریان آن بخش می کنیم.

نیچ مارکتینگ یک استراتژی کارآمد برای کسب و کارهای کوچکی است که می خواهند با صرف بودجه کم، محصول یا خدماتشان را به بخش خاصی از بازار معرفی کرده، به فروش برسانند و شانس خود را برای زنده ماندن در رقابت با شرکت های بزرگ افزایش دهند. خیلی ها و به ویژه استارتاپ ها به نیچ مارکت ( یا نیش مارکت ) تنها بعنوان راهبردی برای ورود به بازار، معرفی محصول به مشتری و دریافت بازخورد نگاه می کنند؛ در حالی که این رویکرد در سازمان های بزرگ و با جریان درآمدی بالا هم به دفعات و برای افزایش حاشیه سود مورد استفاده قرا می گیرد.

برچسب ها :

Niche Market

،

نیچ مارکت

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 23:15 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

جذب بیشتر بازدیدکننده واقعی سایت و افزایش تعداد صفحات بازدید شده میتواند روش مناسبی برای کسب رتبه بهتر در سایت الکسا و افزایش فروش باشد. در صورتیکه سایت شما براساس اصول طراحی و بازاریابی آماده شده باشد درصد مشخصی از بازدیدکنندگان سایت باید به مشتری تبدیل شوند. همچنین تا جاییکه به سئو و بهینه سازی سایت مربوط میشود قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب میتواند نقش مهمی بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد.
قرار دادن دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی در سایت علاوه بر افزایش بازدیدکننده سایت میتواند موجب ارتباط متقابل و دوطرفه با مشتریان گردد. شما میتوانید به راحتی از نظرات مشتریان خود بهره گرفته و با خواسته های آنها آشنا شوید. ولی در عمل هدف ما از قراردادن هریک از این دکمه ها چیست، در کجای سایت باید قرار گیرند و چه انتظاری از هریک خواهیم داشت؟
هریک از این شبکه های اجتماعی میتوانند به تنهایی بر سئو سایت و موفقیت شما تاثیرگذار باشند ولی استفاده از همه آنها در کنار هم نتیجه معکوسی بهمراه خواهند داشت. قرار دادن چندیدن دکمه به شبکه های اجتماعی در هر صفحه موجب میشود که کاربران بر روی هیچ کدام از آنها کلیک نکنند و ارزش و اعتبار کمی برایشان قائل شوند. به همین دلیل اگر قصد دارید از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت خود بهره بگیرید تنها یک یا دو گزینه را با توجه به محتوای سایت و مشتریان خود انتخاب کنید.

برچسب ها :

شبکه‌های اجتماعی

،

بهینه سازی سایت

،

سئو سایت

،

افزایش رتبه سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 23:9 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

anchor text چیست ؟

اگر از اینترنت استفاده می‌کنید، چه یک کاربر ساده باشید و چه یک وبمستر حرفه‌ای؛ یک مورد همیشه در مورد شما صادق است: شما “جستجو” می‌کنید. معمولا در گوگل، گاهی هم در موتورهای جستجوی دیگر!

جستجوی کلمات و عبارات مختلف تقریبا همیشه به این قصد انجام می‌شود که جواب سوال خود را یافته یا برای مشکلی راه حلی پیدا کنید. حالا سوال اینجاست: روی کدامیک از میلیون‌ها نتیجه جستجو کلیک می‌کنید؟ از کجا می‌دانید که آنچه به دنبالش هستید پشت کدام یک از این لینک‌ها پنهان شده است؟

آن چیزی که به شما می‌گوید باید روی کدام یک از نتایج کلیک کنید، انکر تکست (Anchor Text) نام دارد. به زبان ساده‌تر، داریم درباره همان متنی صحبت می‌کنیم که رنگش با متن دور و برش متفاوت بوده و می‌توان رویش کلیک کرد.

استفاده صحیح از انکر تکست و انتخاب کلمات یا جملات مناسب برای آن، تاثیر فراوانی بر وضعیت سئو خواهد داشت.

در ادامه مطلب، قصد داریم شما را با تعریفی کامل از انکر تکست، چگونگی استفاده از آن، انواع مختلف، کاربردهای انکر تکست و نکاتی تکمیلی در این زمینه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

برچسب ها :

Anchor text

،

سئو داخلی

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 23:4 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

کلمه کلیدی LSI

وقتی درباره کلمه کلیدی فکر میکنیم، بی اختیار به فکر کلمات مهم، پرجستجو و پررقابت در سئو می‌افتیم. حالا چطور در این کلمات به جایگاه اول برسیم؟

چند مقاله مینویسیم و آن کلمه کلیدی را چند بار در متن تکرار میکنیم. به این ترتیب گوگل میفهمد که ما محتوای خوبی برای این کلمه داریم و در این عبارت جایگاه ما را بهبود میدهد.

استراتژی خوب و کارآمدی به نظر میرسد فقط یک مشکل دارد و آن اینکه این روش دیگر منسوخ شده!

موضوعاتی مثل چگالی تکرار کلمه کلیدی تنها زمانی کاربرد داشت که گوگل هنوز مثل امروز هوشمند نشده بود. موتور جستجوی گوگل حالا به درک بالایی از زبان رسیده و میتواند بدون تکرار کلمات بفهمد مقاله شما در چه مورد است.

ولی حالا که گوگل اینقدر به زبان انسان نزدیک شده، شما هم باید مثل یک آدم با او حرف بزنید!

برچسب ها :

کلمه کلیدی

،

کلمه کلیدی LSI

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 17:33 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

سئو کلاه خاکستری

تعریف سئو کلاه خاکستری سخت است. براساس تعریفی که جان اندرو، متخصص سئو، بیان کرده است: " سئو کلاه خاکستری" چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نمی باشد. بلکه شامل تکنیک هایی که اگر گوگل متوجه استفاده آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند و افرادی بیشتر از این تکنیک ها استفاده می کنند که خیلی به قانون پابند نمی باشند ولی در نظرشان نمی خواهند کار غیر قانونی کنند."

اگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار بگیرد، کاملا می تواند موثر باشد، ولی باید بدانید که شما در واقع با استفاده از تکنیک ها، به نوعی در لبه آتش و پرتگاه راه می روید. یک اشتباه کوچک می تواند شما داخل پرتگاه بیندازید. برای همین نمی تواند خیلی مطمئن بود که استفاده از این تکنیک ها کاملا جواب صددرصد به شما بدهد. در واقع سئو کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی است که خیلی شبیه به سئو کلاه سیاه است اما اگر به درستی استفاده شود، می تواند برای افزایش رتبه وب سایت موثر واقع شود.

برچسب ها :

سئو کلاه خاکستری

،

Grey hat SEO

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 17:26 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

سئوکلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تکنیک، استراتژی ها و روش هایی گفته می شود که از روش های غیرقانونی و مخرب سعی می کنند رتبه وب سایت افزایش دهند. در واقع در سئو کلاه سیاه، هدف بیشتر افزایش رتبه در موتورهای جستجو است و هیچ تمرکزی برروی مخاطبان و کاربران سایت وجود ندارد. البته خب افراد که در زمینه سئوکلاه سیاه، فعالیت می کنند، هیچگاه از دستورعمل های قانونی گوگل تبعیت و پیروی نمی کنند و فقط یک چیز را می ببیند: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در سریعترین زمان و به هر قیمتی.

در جهان سئو، قوانینی وجود دارد که می بایست رعایت شود. این قوانین برای خود ما می باشد که با تبعیت از آنها علاوه بر ایجاد یک محیط مناسب و بهبود تجربه کاربری، می توانیم رتبه سایت خود را به صورت کاملا اصولی افزایش دهیم که هیچگاه دچار افت نشود. برای افزایش رتبه سایت، نیاز است که همیشه با آخرین تغییرات گوگل و تکنیک های جدید سئو، به روز باشید تا بتوانید در رتبه اول گوگل قرار بگیرید. متاسفانه، بیشتر افرادی که در زمینه سئو کلاه سیاه فعالیت می کنند، با اینکه با آخرین آشنا هستند اما در واقع می خواهند که ره صد ساله را یک شبه بپیمایند و نه تنها نمی توانند بلکه سخت مورد جریمه گوگل قرار می گیرند.

برچسب ها :

سئو کلاه سیاه

،

Black hat SEO

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 17:19 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

سئو کلاه سفید

فرقی نمیکند تازه وارد حوزه سئو شده باشید و یا اینکه مدت زیادی را به عنوان متخصص در این حوزه فعالیت کرده باشید، در هر حال بعید است نام رنگ های سیاه، سفید و خاکستری سئو را نشنیده باشید.

بارها درباره سئو کلاه سفید (White Hat SEO) شنیده اید، به طور خلاصه انواع روش ها و تکنیک های سئو سایت و بهینه سازی وب سایت را گویند که براساس اصول و قوانین موتور جستجو گوگل انجام می شود. اگر با مفاهیم بهینه سازی سایت آشنا نیستید، مقاله سئو چیست را بخوانید، در این پست به بررسی دقیق این موضوعات خواهیم پرداخت :

  • سئو کلاه سفید چیست؟
  • چرا تکنیک های کلاه سفید مهم هستند؟
  • 7 تکنیک سئو کلاه سفید برای افزایش بازدید سایتتان چیست؟
برچسب ها :

سئو کلاه سفید

،

White hat SEO

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 11:45 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

گوگل ترندز

 

شرکت گوگل حوالی سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز (Google Trends) را راه اندازی کرد. البته سرویس ترند گوگل به نسبت سایر خدمات این شرکت اوج و فرودهای زیادی را تجربه کرده است.

نام آن به شکل‌های مختلف تغییر کرده، در مقاطعی سرویس آن غیرفعال بوده و گاهی هم روزها و هفته‌ها به روز نشده؛ هم‌چنین گاه وعده‌های داده شده در زمینه‌ی توسعه‌اش، عملی نشده است.

اما به هر حال، این فرزند شرکت گوگل که گه‌گاه مورد بی‌توجهی والدین هم قرار گرفته، چند سالی است به زندگی خود ادامه می‌دهد و به شدت مورد استفاده‌ وب‌مسترها و کاربران وب قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

Google Trends

،

گوگل ترندز

،

آموزش سئو سایت

،

بهینه سازی سایت

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 11:6 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

 

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل بوده که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید.

گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

برچسب ها :

گوگل ادوردز

،

Google Adwords

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 14:37 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

USP چیست و چگونه به رونق فروش اینترنتی کمک می‌کند

در سال ۱۹۸۱،Howard Shultz  به یک کافی شاپ کوچک در سیاتل رفت. او آن‌قدر کافه را دوست داشت که سبب شد سال آینده به عنوان پرسنل در این کافه استخدام شود. پنج سال بعد او توانست Starbucks را بخرد و مالک آن شود. امروز استارباکس ۱۵۰۰۰ شعبه در ۵۰ کشور دنیا دارد ویکی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود.
قهوه قرن‌هاست که استفاده می‌شود و در هر شهر شما می توانید یک کافی شاپ با کیفیت را پیدا کنید اما استارباکس چگونه توانست بر این بازار چیره شود و بر رقبا فائق آید و به سود ۲٫۳ میلیارد دلاری برسد. نکته در Unique Selling Proposition که به اختصار USP  گفته می‌شود و ترجمه پارسی آن مزیت فروش منحصر به فرد است. در شرایطی که هر کافه مدعی است که بهترین قهوه‌ها را عرضه می‌کند، استارباکس خود را با ارائه محصولات بیشتری علاوه بر قهوه عالی متمایز می‌کند. در واقع استارباکس خاطره می‌سازد. همچنین بدانید یک USP خوب منجر به بالا رفتن سئو و بهینه شدن سئو سایت شما  در موتورهای جست‌وجو خواهد شد.

ماموریت ما در تعالی و تامین خوراک روح انسان است. یک نفر، یک قهوه و یک همسایگی در یک زمان

شعار استارباکس

اگر بخواهیم با هم صادق باشیم، من نمی‌توانم بین یک لاته ۵ دلاری در استارباکس، با یک لاته ۱ دلاری در کافه دیگر، تفاوتی قائل شوم. حاضرم  شرط ببندم هیچ کس نمی‌تواند بین این دو فرقی پیدا کند. اما در هنگام خرید همان لاته ۵ دلاری را ترجیح می‌دهم و آن را می‌خرم در واقع من بهای خاطره سازی و تجربه کافه استارباکس را می‌پردازم.(نقل قول از  SID مدیر بازاریابی)

این ماجرا در سایر صنایع و خدمات نیز اتفاق می افتد. گوگل یک شرکت ثروتمند شد در شرایطی که شرکت‌های دیگر نیز سرویس جستجوگر ارائه می‌دادند. فیس بوک نیز به همین شیوه در بازار سوشال مدیا عمل کرد. اپل این داستان را در کامپیوتر و بعد در موزیک و بعدتر در گوشی‌های همراه تکرار کرد. این شرکت‌ها محصولاتی را می‌فروشند که وجود دارد اما USP قدرتمند آنها سبب می‌شود که مشتریان محصول جدید را از آنها خریداری کنند و باعث رشد فزاینده این مجموعه‌ها شوند.

برچسب ها :

یو اس پی

،

USP

،

بهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 12:36 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |
افزایش سرعت سایت و 23 راهکاری که باید درباره آن بدانید
افزایش سرعت سایت

مبحث افزایش سرعت وب‌سایت یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مباحث موجود در بازاریابی اینترنتی به حساب می‌آید. ما پیش‌تر هم در مقاله‌های زیادی به این موضوع که سرعت بارگذاری یک وب‌سایت رابطه مستقیمی با موفقیت یا شکست آن وب‌سایت دارد اشاره کرده‌ایم. اما این بار ما در مقاله  پیش رو قصد داریم به تمام جزئیات و نکات اصلی و فرعی در مورد موضوع افزایش سرعت سایت بپردازیم. 

اجازه دهید قبل از اینکه به بحث اصلی مقاله وارد شویم، چند مورد از دلایلی که نباید این مسئله را دست کم گرفت بازگو کنیم. ما به دلایلی اشاره می‌کنیم که به صورت تجربی و علمی ثابت شده‌اند. اخیراً سرعت بارگذاری یک وب‌سایت به یکی از فاکتورهای اصلی در زمینه موفقیت در بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. پیش‌تر چنین مسئله‌ای به این اندازه مهم نبود. شاید دلیل اصلی چنین مسئله‌ای افزایش قابل‌توجه درصد توقع کاربران و همچنین پرسرعت‌تر شدن اینترنت‌های امروزی است. اما موضوع مهم‌تر به رقابت نزدیک رقبا مرتبط است. کشمکش‌ها و رقابت‌ها در بین تجارت‌های آنلاین بسیار تنگاتنگ شده و حالا می‌توان گفت که چند ثانیه تأخیر مساوی است با شکست تدریجی و بدون چون و چرای یک تجارت آنلاین.

برچسب ها :

سرعت لود سایت

،

آموزش سئو سایت

،

بهینه سازی سایت

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 12:5 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |
روانشناسی رنگها و استفاده در سایت
روانشناسی رنگها و استفاده در سایت

تاثیر رنگ بر انسان و انتقال احساسات و معانی گوناگون با استفاده از روانشناسی رنگها امری اثبات شده و مورد پذیرش همگان است. در دنیای امروز به هر جایی که نگاه میکنیم رنگهای زیادی را به چشم خواهیم دید ولی بدون توجه به روانشناسی رنگها احساسات مورد نظر طراحان به ما منتقل میشود.
حال اگر شما طراح گرافیکی وبسایت هستید و یا بعنوان مدیر تبلیغاتی یک شرکت فعالیت میکنید، شناخت و استفاده از روانشناسی رنگها چه تاثیری بر عملکرد و موفقیت تان خواهد داشت؟ در مقالات قبلی به انتخاب ترکیب رنگ سایت و تاثیر رنگها در طراحی سایت رستوران اشاره کردیم و در این مقاله قصد داریم تا بصورت دقیقتر روانشناسی رنگها را مورد توجه قرار داده و کاربردشان در طراحی سایت را بصورت موردی بررسی کنیم.

در ادامه آموزش سئو سایت می‌بینید  که این مقاله چطور در بهینه سازی سایت (سئو) موثر خواهد بود.

برچسب ها :

روانشناسی رنگ

،

رنگ سایت

،

آموزش سئو سایت

،

بهینه سازی سایت

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 11:31 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

صفحه‌ی فرود

قبل از هرچیز، از شما می‌خواهیم تصور کنید در یک مهمانی هستید. در این مهمانی، افراد مختلفی حضور دارند و شما هم تقریباً کسی را نمی‌شناسید. اول سراغ چه کسی می‌روید؟ ملاک شما برای شروع گفتگو و آشنایی با دیگران چیست؟

تجربه نشان داده که بیشترِمان در لحظه‌ی نخست، مِلاکی به جز ظاهر آن شخص نداریم. اجازه دهید مثال را به شکل دیگری مطرح کنیم: از قبل به شما گفته شده که باید با آقای کریمی صحبت کنید، ایشان پزشک متخصص مغز و اعصاب است، 45 سال سن دارد و یک اتومبیل ب‌.ام‌.و سری 5 سوار می‌شود. این شخص به نظر شما چه شکلی است؟ انتظار دارید با چه آدمی مواجه شوید؟ آیا امکان دارد ظاهرش باعث شود فکر کنید که در مورد شغل و منزلت اجتماعی او به شما دروغ گفته شده است؟

بیشتر افرادی هم که برای نخستین بار به وب‌سایت ما سر می‌زنند چنین حالتی دارند. آیا اولین صفحه‌‌ای که با آن مواجه می‌شوند با تصورات آنان مطابقت دارد؟ آیا جذب سایت ما خواهند شد یا صفحه را بسته و دیگر به ما سر نخواهند زد؟ چه کار کنیم که تاثیر اولیه خوبی روی مخاطب داشته باشیم؟ ما در چنین مواقعی عبارت صفحه فرود (یا همان Landing Page) را شنیده‌ایم. اما این صفحه فرود چیست و چه کاربردی دارد؟

در ادامه تلاش کرده‌ایم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید! قبل از هرچیز، به یک تعریف می‌پردازیم.

برچسب ها :

صفحه فرود

،

Landing page

،

یهینه سازی سایت

،

آموزش سئو سایت

مشخصات
آموزش سئو سایت | آموزش بهینه سازی سایت | بهینه سازی سایت | سئو سایت | خدمات بهینه سازی سایت
در این وبلاگ به صورت تخصصی به تالیف و جمع آوری مطالب مرتبط با SEO به منظور افزایش سطح آگاهی در زمینه ذکر شده می‌پردازیم.
پربازدیدترین مطالب
آمار
تقویم شمسی
آب و هوا
جست‌وجو
Google