
خدمات سئو یا خدمات seo یا خدمات سئو بهینه سازی همگی به یک معنی بوده و توسط کارشناس سئو بهینه سازی سایت بصورت تخصصی انجام می شود. امروزه بسیاری از افراد و شرکتها با توجه نیاز خود جهت تبلیغات نیازمند هستند تا در موتورهای جستجو مثل گوگل در ردیف های بالا دیده شوند. هنگامی یک وب سایت در کلمات کلیدی خود در جایگاه های بالای موتورهای جستجو قرار گرفت نیازمند آن است تا جایگاه خود را حفظ نماید.
خدمات سئو ( خدمات SEO ) چیست؟
بطور کلی به فعالیت های انجام شده داخل وب سایت و بیرون از وب سایت جهت قرار گرفتن کلمات کلیدی وب سایت در صفحات نخست موتورهای جستجو و حفظ جایگاه در آنها، خدمات سئو گفته می شود.
خدمات سئو یک فرایند بوده و مادامی که وب سایت ها وجود دارند می بایست این فرآیند وجود داشته باشد.
کارشناس سئو بهینه سازی سایت ارائه دهنده خدمات سئو برای کلیه کسب و کارها در ابعاد مختلف است. به افرادی که خدمات سئو را انجام می دهند اصطلاحا سئو کار گفته می شود.
خدمات سئو سفید چیست؟
خدمات سئو سفید به مجموعه فعالیتهایی گفته می شود که در راستای قوانین موتورهای جستجو بوده و از روشها و تکنیکهای غیر متعارف استفاده نشود.
موتورهای جستجو هوشمند مثل گوگل همیشه در صدد آن هستند که با توجه به جستجوی کاربران بهترین نتایج را در اختیار آنها قرار دهند. خدمات سئو سفید روشهای بهینه سازی وبسایتها بوده که قوانین موتورهای جستجو را رعایت میکنند و از ماندگاری بالایی برخوردار هستند.
کارشناس سئو بهینه سازی سایت همیشه روشهای سئو سفید را در دستور کار خود قرار داده است.
خدمات سئو سیاه چیست؟
خدمات سئو سیاه به طور کلی به فعالیتهایی اطلاق میشود که از روشهای غیر متعارف در صدد فریب موتورهای جستجو باشند.
خدمات سئو سیاه یا کلاه سیاه ممکن است بصورت موقت باعث بهبود رتبه سایت و هدایت ترافیک به سمت سایت گردد ولی عمر آن بسیار کوتاه بوده و پس از اطلاع موتورهای جستجو از این مسئله، وب سایت مرتکب شده را جریمه خواهند کرد.
در این راستا کارشناس سئو تیم ایران پرو وب به هیچ وجه خدمات سئوی سیاه را ارائه نمیکند.
سئو کلاه خاکستری (GRAY HAT SEO):
سئو کار کلاه خاکستری اغلب موارد به رعایت از اصول سئو کلاه سفید پایبند میماند ولی معمولا گاهی مواقع هم روی لبه تیغ حرکت کرده و به میزان کمی از فعالیتهای سئو سیاه هم استفاده میکند. و این زمانی است که معیار یک سئوکار از کسب رضایت کاربر و ارائه اطلاعات، خدمات یا کالای مورد نیاز او بیشتر به سمت بهینه سازی صرف سوق پیدا میکند. چند نمونه از مواردی که واقعا در برخی از موارد تاثیر مثبت دارند:
- ثبت مجدد دامنههای منقضی شده و خرید دامنههای با موضوعات مشابه، به روز رسانی آنها و لینک به سایت هدف
- تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی
- تکنیک طراحی مجدد سایت
- ایجاد بک لینک در وب سایت های دانشگاهی و دولتی
- تکنیکهایی برای کاهش رتبه الکسا
- ایجاد پروفایل در سایتهایی با دامنه آتوریتی بالا و لینک سازی
- استفاده از حساب های کاربری متعدد در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و ایجاد پیوند به مطالب سایت
چرا کسب و کارها به خدمات سئو نیازمند هستند؟
بصورت کلی روشهای تبلیغات را میتوان به چند نوع تقسیم بندی نمود: ۱- رادیو ۲- تلویزیون ۳- تبلیغات محیطی و .. یکی از روش های تبلیغات سئو می باشد. سئو دارای سه ویژگی متمایز است که هیچ کدام از روشهای تبلیغاتی نام برده شده از آن برخوردار نمیباشند:
- سئو یا بهینه سازی سایت هدفند است ولی سایر روشهای تبلیغاتی دارای هدفمندی زیادی نیستند
- سئو دارای ماندگاری بالایی است ولی تمامی روشهای تبلیغاتی به محض اتمام شارژ دیگر کسب و کار دیده نخواهد شد.
- سئو دارای هزینههای کمتری از روشهای تبلیغاتی نام برده شده میباشد.
از این رو کسب و کارها به این روش تبلیغاتی نیازمند میباشند.

سایر مزایای استفاده از خدمات سئو
- در اغلب روشهای بازاریابی، پس از پایان کمپین تبلیغاتی، هیچ ورودی و مشتری جدیدی نخواهیم داشت ولی بازاریابی با استفاده از خدمات SEO از دوام خوبی برخوردار است و در بسیاری از موارد تا مدتهای طولانی در صفحه اول نتایج گوگل ماندگار است.
- در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی، بسیار مقرون به صرفه تر است.
منبع این مقاله: سایت ایران پرو وب