پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت 13:10 توسط مصطفی کشوری |  | چاپ مطلب | |

  

سئو کلاه سفید

انواع سئو

سئو به سه دسته تقسیم میشود: سئو کلاه سفید (white hat SEO)، کلاه سیاه (Black hat SEO) و کلاه خاکستری (Gray hat SEO).

ما در این مقاله قصد بررسی سئوی کلاه سفید، همچنین تکنیک های سئوی کلاه سفید را داریم. با ما همراه باشید.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید عبارت است از تکنیک های مجازی که گوگل برای تولید و انتشار محتوا تعیین کرده است.

اگر هدف شما با هدف گوگل یکسان باشد، یعنی شما سئوی کلاه سفید را انجام می دهید.

هدف گوگل رضایت کاربر و نیازهای او است که شما باید آن را در اولویت قرار دهید.

محتوای سئو شده، همراه همیشگی سئو کلاه سفید

تولید محتوای سئو شده، یکی از مهم ترین اقدامات در جهت سئو کلاه سفید است که تاثیر شگرفی در رتبه سایت دارد.

شما میتوانید با رعایت اصول سئو در مقاله نویسی اثر محتوای خود را افزایش دهید و گوگل را در جریان هدف خود بگذارید.

در سئو کلاه سفید، شما اقدامات زیر را انجام میدهید:

با توجه به قوانین راهنمای گوگل Google Webmaster Guidelines سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه میکنید

سایت خود را برای کاربران بهینه می‌کنید، نه موتورهای جستجو.

محتوایی تولید می‌کنید که برای رفع نیاز کاربران باشد.

تکنیک های سئو کلاه سفید

تکنیک های سئو کلاه سفید

تحقیق کلمات کلیدی

در مرحله تحقیق کلمات کلیدی تفاوتهای آشکاری بین یک سئو کار کلاه سفید و کلاه سیاه وجود دارد.

سئو کار کلاه سفید به دنبال واژه های مرتبط با سایت خود است که بیشترین ترافیک را برای سایت می توانند ایجاد  کنند و کمترین رقیب را هم دارند.

در سئو کلاه سفید شما باید تمام کلمات کلیدی مرتبط را بررسی کنید و بهترین کلمات را از نظر میزان جستجو مشخص کنید.

تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی

سئو کار کلاه سفید در مرحله تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی تنها به تولید محتوا درباره کلمات کلیدی که موضوعی مرتبط با سایت دارند می پردازد.

 سرعت سایت

کاربران بیشتر از چند ثانیه برای باز شدن سایت شما صبر نخواهند کرد چرا که اطلاعاتی که آنها نیاز دارند معمولا در سایت های دیگر هم پیدا می‌شود.

پس تا جایی که توان دارید بر سرعت سایت خود بیفزایید.

ابزار معروف GTmetrix که با آدرس اینترنتی gtmetrix.com قابل دسترس است، هم برای این کار مناسب است و می توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از استانداردهای ساختاری گوگل (ریچ اسنیپت)

براساس یک گزارش در سال 2014، بیش از یک سوم نتایج برتر جستجو در گوگل از استاندارد Schema Markup یا ریچ اسنیپت Rich Snippet یا ساختار استاندارد گوگل استفاده کرده اند.

اما تنها 0.3 درصد از کل وب سایت ها از استاندارد Schema Markup استفاده میکنند.

البته با آپدیت سیستم محتواهای معرفی مثل وردپرس، جوملا، مجنتو و پرستا و … مورد تا حد زیادی حل شده است.

استاندارد Schema Markup براساس سایت Schema.org است، مجموعه کدهای html است که در ساختار کدنویسی سایت پنهان می شود و به صورت استاندارد برای معرفی یک صفحه وب سایت به کار می رود.

رعایت این استاندارد ها در سئو کلاه سفید سایت شما بسیار ضروری است.

مثلا این صفحه یک محصول یا یک صفحه مقاله یا دستور آشپزی، نقد، سازمان، رویداد و… است که گوگل از این استاندارد پشتیبانی می کند.

از مزیت های این استاندارد، درک سریع و راحتتر یک صفحه برای موتورهای جستجو همچون گوگل و بیگ است که میتوانند بهتر صفحه یک سایت را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

تولید لینک طبیعی

بک لینک (Backlink) زمانی ایجاد می‌شود که سایت دیگری لینک شما را در یکی از صفحات خود قرار دهد و در واقع کاربران خود را به سایت شما ارجاع می‌دهد.

یکی از سیگنال ها که هر روز ارزشش کاهش می یابد، تولید لینک است ولی هنوز جز سه فاکتور تاثیرگذار در سئو یک سایت است.

تولید لینک طبیعی جز تکنیک های سئو کلاه سفید است.

تولید محتوای با کیفیت باعث ارجاع کاربران به مقاله شما می شود.

اگر محتوای سایتتان مورد توجه یک کاربر بگیرد و آن را به شبکه های اجتماعی اشتراک بگذارد، بروی اعتبار سایت شما و در نتیجه بهبود رتبه سایتتان در نتایج گوگل تاثیر گذار است.

 به اشتراک گذاشتن مطالب

اشتراک گذاری

مطالب سایت خود را در هر جایی که دستتان می‌رسد به اشتراک بگذارید اما به این پنج شبکه اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشید :

گوگل پلاس ، یوتیوب ، فیس بوک ، توییتر و همچنین لینکدین .

گفته می‌شود که این شبکه های اجتماعی از اعتبار ویژه ای نزد گوگل برخوردار هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که یوتیوب ، فیس‌بوک و توییتر در ایران فیلتر هستند و به همین دلیل معمولا سایت ها و شرکت ها به تولید محتوای تخصصی برای آنها اقدام نمی‌کنند.

لذا اصراری وجود ندارد که به دنبال جذب مخاطب در این شبکه های اجتماعی باشید، صرفا کافی است که مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید تا به سئو خود کمک کرده باشید.

در کنار این موارد به آپارات، تلگرام و سایر امکانات موجود نیز توجه کنید، درست است که ارزش ویژه‌ای در نگاه گوگل ندارند اما کاربران ایرانی بسیار زیادی در آنها در حال گشت و گذار اند که ورود آنها به سایت شما باعث افزایش ترافیک و بهبود سئو خواهد شد.

بروز کردن محتوا در سئو کلاه سفید

در سئو کلاه سفید محتوای صفحاتی که در گوگل رتبه ای دریافت کرده اند، هرگز بصورت کامل بروز رسانی نمی شود.

بلکه معمولا مطلب جدید به مطالب قبلی اضافه شده و یا قسمتی از صفحه قدیمی اصلاح می شود.

دلیل این امر این است که در حقیقت بسیار غیر ممکن است که محتوای یک صفحه نیاز به صد درصد بروز رسانی داشته باشد.

استفاده صحیح از تگ ها و متا تگ ها

در کدنویسی سایت باید تگ h1, h2, h3 , h4 , h5 و تگ h6 را به طور مناسبی با استفاده از کلمات کلیدی هر صفحه و همچنین عناوین مهم موجود در هر صفحه تکمیل کنید.

البته اگر کدنویس هم نباشید و سایت شما با استفاده از وردپرس ساخته شده باشد، خود وردپرس این کار را برای شما انجام می‌دهد.

غیر از تگ هایی که ذکر شد، متا تگ توضیحات (Meta description tag) و تگ Alt که مربوط به توضیحات تصاویر است نیز وجود دارند که باید به طور صحیح و استاندارد تکمیل شوند.

از تگ عنوان (Title tag) هم غافل نشوید که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند.

بهینه سازی سایت برای موبایل

یک راهنمایی خیلی ساده و کوتاه، همین امروز برای داشتن سایتی مناسب برای موبایل (طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا) اقدام کنید.

سایت های که موبایل فرندلی یا برای موبایل سئو نشدند، رتبه های خوب در گوگل را به سختی می توانند کسب کنند یا حتی ممکن است بروی رتبه فعلی در گوگل تاثیر منفی بگذارد.

مهمتر آنکه بازدیدکنندگان از طریق موبایل امروزه 60، تا 70 درصد کل بازدیدکنندگان سایتتان را تشکیل می دهد، پس به نظر مشتریانتان احترام بگذارید.

امیدواریم با مطالعه روش ها و تکنیک های فوق به راحتی در سئوی سایت موفق باشید، و از سئو کلاه سفید و تکنیک های مجاز استفاده کنید.

البته فراموش نکنید دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. 🙂

 

منبع: سایت ایران پرو وب

 

برچسب ها :

سئو سایت

،

سئو کلاه سفید

،

بهبود سئو

،

کلاه سفید

مشخصات
آموزش سئو سایت | آموزش بهینه سازی سایت | بهینه سازی سایت | سئو سایت | خدمات بهینه سازی سایت
در این وبلاگ به صورت تخصصی به تالیف و جمع آوری مطالب مرتبط با SEO به منظور افزایش سطح آگاهی در زمینه ذکر شده می‌پردازیم.
پربازدیدترین مطالب
آمار
تقویم شمسی
آب و هوا
جست‌وجو
Google